L’Andrea ha guanyat un premi

Amics de la UNESCO de Barcelona, en col·laboració amb l’obra Social de Caixa de Catalunya i el suport de la Generalitat, convoca cada any el “Certamen literari escolar en llengües d’origen”. Un dels objectius d’aquest concurs és potenciar l’intercanvi cultural en un marc de convivència a través dels alumnes dels centres educatius. Tot i que el títol de la convocatòria parla de llengües d’origen, es presenten també treballs escrits en català.

Enguany, una de les nostres alumnes ha estat guardonada amb el primer premi de la seva categoria. Es tracta de l’Andrea Cordova, de la classe de quart. L’Andrea, de 9 anys, està entre nosaltres des del passat mes de setembre, i gràcies al seu interès per aprendre i a les seves ganes de treballar, ha guanyat un premi prestigiós amb un text redactat en llengua catalana. Un text subtil, entranyable i amb una força poètica que responia molt bé a la temàtica que es demanava al Certamen d’aquesta convocatòria: “… la pau, la cohesió social, la solidaritat o la difusió dels costums i les cultures d’altres països”.

Enhorabona, Andrea!

El seu text:

No més guerra

Jo penso que no s’hauria de fer més guerra,

per això he escrit aquest poema.

Fora armes,

fora bombes,

fora trons i hola pau.

No té sentit

ni un ferit,

no té sentit

a la guerra morir.

Jo penso que no s’hauria de fer més guerra,

per això he escrit aquest poema.