projecte pedagògic

Obrim les portes de l’Escola Cartagena posant la mirada en l’infant com a protagonista del seu procés d’aprenentatge. Cada persona és diferent i l’escola ha de donar resposta a totes les necessitats, i oferir camins diversos perquè l’infant pugui construir el seu propi aprenentatge a partir del joc, l’exploració i la relació amb la resta de persones de la comunitat educativa.

L’escola es distribueix en ambients d’aprenentatge amb propostes pensades per experimentar, descobrir i despertar l’interès dels nens i les nenes, tenint en compte les diferents maneres d’aprendre (propostes manipulatives, sensorials, artístiques…) Aquestes es presentaran amb materials naturals i de qualitat, i en espais on els vostres fills i filles podran accedir de manera autònoma i respectuosa amb el seu ritme d’aprenentatge. Hi ha altres moments per compartir i créixer amb el grup, com l’estona de gaudir plegats d’un conte o d’explicar vivències i escoltar les dels altres a la conversa. Tot plegat en un clima relaxat, agradable, acollidor i segur.

Acompanyem els infants des del respecte i amb una mirada amorosa, posant en valor la seva llibertat en la manera de fer, i establint al mateix temps els límits necessaris per a sentir-se protegits. És així com pensem que es genera l’entorn adequat per a poder accedir a un aprenenatge significatiu.

El projecte educatiu contempla una comunitat on tothom hi té un paper, i on també comptem amb la vostra complicitat com a família cercant moments i espais de participació.

Aprendre és descobrir que tot és possible.

J, Krishnamurti