CAMPIONS !!!!

FELICITATS CAMPIONS !!!!

ALUMNES DE 4rt ESO GUAYANDORS DE LA LLUITA DE SUMO

 

 

DEFINITS ELS EQUIPS.ROBOTSENY

Us volem comunicar que el proper dia 11 de juny es farà a Sant Celoni l’edició 2016 de la ROBOTSENY KIDS, competició de robòtica en la que participen els alumnes de 2n d’ESO.

Ens fa molta il·lusió aquesta competició!!!,. Té dues parts: per una banda hi ha dos equips que participen programant robots  (un total de 10 alumnes), i un equip que defensarà un projecte de millora de la mobilitat  a Llinars del Vallès (5 alumnes) .La defensa del projecte de millora de la mobilitat a Llinars es farà en format plurilingüe (anglès, alemany, català, castellà, búlgar i portuguès) (és possible que també donem espai al llenguatge de signes, però és un proposta en estat de gestació)…

Hem estat treballant durant el 3r trimestre a l’assignatura de projecte xarxa i ho continuarem treballant durant el crèdit de síntesi. Esperem que sigui una experiència gratificant i enriquidora per tots els alumnes.

Podeu visitar la web  robotseny.cat

Els alumnes de 4t ESo també participen a la ROBOTSENY HIGH en el concurs seguidors de línia i Sumo.  S’han preparat a l’assignatura de Tecnologia i ara al Projecte de Recerca de 4rt.

IMG-20160606-WA0003IMG-20160606-WA0002IMG-20160606-WA0004

SORTIDA TIBIDABO. 2n ESO CIÈNCIA I TECNOLOGIA

SORTIDA DE CIÈNCIA I TECNOLÒGIA AL TIBIDABO DINTRE DEL MARC DE L’ASSIGNATURA DEL PROJECTE XARXA.

A l ‘assignatura del projecte xarxa hem treballat el projecte de “El PARC D’ATRACCIONS”-
Sempre m’han agradat les atraccions de fira. En aquest projecte, se suposa que aquest estiu treballo al parc d’atraccions Mediterrània Parc i la direcció del parc m’envia, periòdicament, les feines que he de fer.
En aquest itinerari he après que és la velocitat, què són les forces, casos particulars com el pes o la força de fricció i els diferents tipus d’energia. Hem realitzat totes les tasques que ens ha proposat l’encarregat del parc : com ara atendre la clientela, o buscar la millor localització per a una nova atracció, proposar quina podria ser la nova atracció, explicar quins són els principis que permeten el funcionament de la muntanya russa i la caiguda lliure i també explicar que es pot fer amb les deixalles que es generen en un parc d’atraccions
Al final del projecte, el 8 de març , vam anar d’excursió al Tibidabo. Quan vam arribar, abans d’entrar al parc d’atraccions vam esmorzar un bocata fora, ja que dins del parc no es podia menjar. Minuts després van arribar uns monitors i ens van separar en grups, ens van donar un dossier d’activitats i ens van explicar el que faríem. Quan vam entrar al parc cada grup es dirigia a diferents atraccions ja que no podíem estar tots els grups en una atracció. De totes les atraccions del parc ens vam muntar en 5, que són: el Hurakan, el Tibidabo Expres, la Muntanya Russa, el Diàvolo i els Crash Cars. Abans de provar-les ens feien una mica de teoria sobre l’atracció que hi anavem a provar, i així poder fer les activitats.
Aquell dia va ser genial, tant pels alumnes com pels professors!

Carla Matín 2B

 

OBRA “FERITS” PER ESCOLES LA GARRIGA

PROVES DE MATEMÀTIQUES CANGUR-2016

El dia 7 d’abril el nostre centre ha participat per primera vegada en les proves Cangur amb tots els alumnes de 1r i 2n d’ESO conjuntament amb 3r d’ESO. Així com amb alguns alumnes de 4t d’ESO i de 1r de Batxillerat.

La prova consisteix en contestar 30 preguntes en cinc quarts d’hora  (10 preguntes de 3 punts, 10 de 4 punts, 10 de 5 punts; puntuació màxima 150 perquè es comença amb 30 punts).

Felicitats a tots els alumnes de 2n ESO per la seva bona actuació!,

i en especial a :

Daniel Lòpez  i l’Àlex Ubeda  que han obtingut una puntuació dintre del 5% dels millors resultats.

 

SORTIDA TUTORIA CASA COLÒNIES MOGENT

L’HORT

INICI ROBOTSENY

FOTOS OBRA DE TEATRE “FERITS”

Font:
http://laviladigital.com/els-alumnes-de-teatre-i-vida-de-llinars-interpreten-ferits-pero-si-vols-pots/

El proper divendres 30 de gener a les sis de la tarda al Teatre Auditori de Llinars, es representarà l’obra “Ferits, Però si vols… pots!”. Es tracta d’esquetxos teatrals de 10 minuts de durada sobre situacions conflictives que es poden donar en l’àmbit escolar interpretats per 11 alumnes de 2n d’ESO de l’institut Giola, de l’assignatura optativa “Teatre i vida”, sorgida fruit de la detecció de casos de relacions de control entre joves, que es donen en l’àmbit escolar o familiar.

Per tal de construir el marc i l’atmosfera que permet detectar estudiants que poden estar patint situacions conflictives, tant en l’àmbit escolar com en l’àmbit familiar o d’un entorn proper, i que no gosen comunicar-ho, el Punt Dona de l’Ajuntament i l’Institut Giola van decidir crear aquesta assignatura que es va posar en marxa al començament d’aquest curs escolar 2015-2016 i que culminarà el proper 30 de gener amb la interpretació dels 11 alumnes de 2n d’ESO que l’han portat a terme.

FeritsEls objectius generals de l’assignatura optativa “Teatre i vida” són sensibilitzar a l’alumnat de 2n d’ESO sobre la problemàtica de les relacions abusives a través del teatre, desvetllar possibles vocacions de l’àmbit artístic i creatiu a partir de la pràctica teatral i oferir eines i recursos als participants perquè puguin posar paraules a les situacions que viuen.

Per altra banda, els objectius específics són descobrir, a través de la creació teatral, els motius que generen situacions conflictives en les relacions personals, desenvolupar, mitjançant l’escriptura d’un esquetx, quins són els elements que intervenen en la creació, aprendre a construir personatges que reflecteixin la personalitat humana en tota la seva profunditat, aprendre a analitzar situacions conflictives i a extreure conclusions i conèixer i aprendre els aspectes principals del treball teatral (des dels aspectes actorals fins al conjunt de llenguatges escènics que intervenen en una posada en escena).

SORTIDA SAN PERE VILAMAJOR

 

AUTORA: CARLA RUIZ

 

El dia 21 de gener del 2016 la classe de segon C vam fer una sortida a Sant Pere de Vilamajor, una excursió que els dies 28 i 29 de gener farien les classes de segon A i de segon B. L’ excursió va començar a partir de l’institut, pel camí anàvem fent parades i el monitor ens anava explicant cosses sobre els camins, les cases i diferents coses de l’Edat Mitjana. En Jordi, el nostre monitor, en va explicar que per el camí que anàvem passaven tots el comerciants que es dirigien cap a Sant Pere, també ens va dir que no tots es podien permetre tenir un cavall i tenien que portar a l’esquena un pes de més de 15  quilos, altres es permetien tenir cavalls o carros i no tenien que portat el pes a sobre.

Al arribar vam esmorzar i després ens vam dirigir cap a l’església i vam arribar a una part d’arqueologia on ens van ensenyar ossos de persones i ens van dir que era un antic cementiri, llavors ens van ensenyar que estan fent unes reconstruccions de diferents cosses de l’edat Mitjana per els alumnes que venien d’excursió. Per ultim ens van ensenyar com van construint l’església amb un andan de fusa que feien ells, en Jordi va dir que en la construcció de l’església treballaven nens, dones i homes, també que moria molta gent ja que es queien d’una gran altura.

NORA VANKOVA I ADRIÀ ESTEVAM

PARTICIPACIÓ COPA CANGUR

Alumnes de 2n i 3r d’ESO han participat en la Copa CANGUR de matemàtiques amb l’entrenament d’en Guillem de las Heras

SETMANA DE LA CIÈNCIA

IL·LUSIONS  ÒPTIQUES 

RES ÉS EL QUE SEMBLA:

 ANY 2015

Viviu la dimensió  π  ( 3 i una mica més) 

LA MEVA VIDA A LA TEVA MÀ
La dimensió π, alumnes  2n ESO

Una il·lusió òptica és qualsevol il·lusió del sentit de la vista que ens porta a percebre la realitat de diverses formes. No estan sotmeses a la voluntat i poden variar entre una persona i una altra.

Els alumnes de 2n ESO han treballat les il·lusions òptiques des de les assignatures de plàstica i ciències naturals. Aquesta és una mostra del seu treball:

SOBIRANIA ALIMENTÀRIA

EL SUCRE

PER: LAURA PÉREZ LÓPEZ 2B

SUCRE

Què és el sucre?
Sucre és el nom comú que és dóna als diferents tipus de sucres refinats. El nom de sucre també s’utilitza per a diferents monosacàrids i disacàrids, que normalment tenen un gust dolç.

D’on prové el sucre?
El sucre prové de fonts vegetals com per exemple el bambú. Les dues collites de sucre més importants són:
• La canya de sucre: La primera producció de sucre de canya va ser a l’Índia. La major part de la producció de canya de sucre prové de països amb climes càlids com per exemple Brasil, Xina… Des de el segle VI abans de Crist, el sucre de canya ha estat utilitzada per extreure’n i filtrar-ne el suc. Els productors després, tracten el líquid per treure les impureses. A continuació bullen el suc. Finalment, després d’haver colat el líquid dolç, el cristal·litzen formant cristalls de sucre.

• La remolatxa: El sucre de remolatxa prové de regions amb climes freds com per exemple el nord est i l’est d’Europa. Els productors de sucre, tallen la remolatxa rentada,i n’extreuen el suc amb aigua calenta. Després treuen les impureses i ho filtren. Finalment, per evaporació dels líquids, cristal·litzen la porció sòlida, i n’extreuen els cristalls de sucre.

• Tipus de sucre
El sucre es pot classificar pel seu origen ( canya de sucre o remolatxa) però també pel grau de refinació.
Hi ha diferents tipus de sucre:
• Sucre bru: S’obté del suc de canya de sucre i no es sotmet al procés de refinació. El sucre bru és un producte integral per això te menys sacarosa que altres sucres que no siguin integrals.
• Sucre ros: És menys fosc que el sucre bru, però amb un major percentatge de sacarosa.
• Sucre blanc: És un dels sucres amb més percentatge de sacarosa. Té un 99,5 de sacarosa.
• Sucre refiant: És el més pur, és a dir, té entre un 99,8 i un 99,9 percentatge de sacarosa. Al sucre refinat li apliquen reactius com carbonats o calç per extreure la major quantitat d’impureses, fins aconseguir la màxima puresa. En el procés de refinament es desfan alguns dels seus nutrients com minerals i vitamines.

Productes alternatius del sucre
A part de tots els sucres que coneixem també hi ha una gran quantitat de productes alternatius al sucre. Els més populars són els següents:
– L’Stèvia: És un producte amb un gust fort i molt dolç. És recomanable per els diabètics, ja que regula de forma natural els nivells de sucre a la sang, i millora la tolerància a la glucosa.

– Xarop d’Atzavara: L’Atzavara és una planta d’origen mexicà. Es considera el doble de dolç que el sucre. Gràcies al seu baix nivell de glucosa, no produeix pujades de sucre a la sang.

– Xarop d’Auró: L’Auró té el seu origen al Canadà i al nord dels Estats Units. És ric en nutrients i dolç amb lleuger gust a vainilla.

– La mel: La mel és produïda per les abelles i formada per glucosa, fructosa i minerals. La mel és un aliment dolç casi com el sucre però com és un aliment natural format per fructuosa porta menys sacarosa que el sucre refinat.

– La fructosa: És una forma de sucre trobada en els vegetals, la fruita i la mel. El consum de la fructosa és indicat en pacients que pateixen diabetis.

– La sacarina: És un edulcorant artificial. És més dolç que el sucre i també està indicat pels diabètics.

• Beneficis i inconvenients del sucre
El sucre és una font important d’energia per l’organisme encara que es troba associada a calories buides que no contenen vitamines ni minerals.
Els principals beneficis del sucre són:
– Alimenta al sistema nerviós, el sucre és l’ encarregat d’ alimentar les neurones que només ho fan de glucosa.
– Efecte relaxant, prendre la quantitat adequada de sucre té un efecte relaxant, doncs això es produeix quan el sistema nerviós està ben alimentat.
– El consum moderat de sucre durant la infància és molt important perquè aquest ingredient té un paper fonamental en el desenvolupament dels teixits.
Un consum de sucre excessiu té els seus inconvenients:
– Empitjorament de la salut, doncs el consum en excés de sucre refinat fa que s’ acumuli greix poc saludable per l’organisme.
– Provoca fatiga i falta d’ energia perquè disminueix la capacitat d’ absorció dels nutrients.
– Afavoreix l’ obesitat, el sucre és una de les causes més importants de l’ obesitat tant en nens com en adults.

DOS TOMÀQUETS I DUES DESTINACIONS . JUSTÍCIA ALIMENTÀRIA

VSF JUSTÍCIA ALIMENTÀRIA GLOBAL és una associació formada per persones que creuen en la necessitat de canviar el sistema agroalimentari actual que oprimeix i expulsa a les comunitats rurals i destrueix el medi ambient. Aquest canvi passa per la consecució d’un model de desenvolupament rural just a favor de la Sobirania Alimentària com a proposta que dignifiqui la vida camperola i garanteixi la sostenibilitat ambiental, social i cultural sobre el Dret a l’Alimentació per a tota la població mundial.

Els professors de l’institut Giola participem i treballem en un curs impartit per aquesta entitat per sensibilitzar i participar sobre l’educació transformadora cap a un model alimentari més just socialment, respectuós amb el medi ambient i que fomenti l’equitat entre homes i dones. També pretenem ampliar  els coneixements i competències de la pràctica docent, mitjançant eines i recursos que promoguin l’educació per la transformació social en les temàtiques citades.

Aquest vídeo és una mostra del tema tractat a l’assignatura de Projecta Xarxa al curs de 2 ESO que il·lustra molt didàctica i clarament aquestes qüestions

SORTIDA COOPERATIVA TARPUNA

PER  JASMINA CORTÉS:

El dia 29 d’octubre de 2015, vam anar d’excursió a un cooperativa agrícola que es diu Tarpuna.
En els camps de la cooperativa, vam aprendre a com cultivar el nostre propi aliment, com fer el reg gota a gota per optimitzar la quantitat d’aigua. És una explotació extensiva. També ens van dir que en el camp treballen més homes que dones. El camp és ecològic, per tant, no utilitzen pesticides químics. Ens van explicar que ells fan servir plantes per espantar éssers vius que puguin afectar als cultius.
Vam anar al bosc, des d’allà, podíem veure el paisatge, veiem explotacions intensives, i molts camps de cultius al voltant dels rius, molt diferents de la cooperativa.

HOW TO CHANGE THE WORLD ?

PER SERGIO BLANCO 2A
En dues sessions de projecte xarxa vam veure una pel·lícula anomenada “CADENA DE FAVORES”. Un nen de deu anys arriba el primer dia de classe al col·legi i es troba que ha canviat el professor de ciències socials. El professor diu en aquest curs fareu un treball que s’entregarà a final de curs en el qual haureu de fer alguna cosa per canviar el món. El protagonista que a la seva casa no te una vida molt bona, perquè la seva mare es alcohòlica. El nen decideix fer una cadena de favors, ell ajuda a tres persones i aquestes tres tenen que ajudar a unes altres tres i així successivament.
A partir de aquesta idea que va tenir el nen, nosaltres vam haver de fer uns morals molt visuals en els quals donéssim una idea per canviar el món.
Aquí sota teniu un vídeo amb tots els murals que vam fer.
Atentament.
Sergio Blanco.