SORTIDA A BARCELONA

Dijous 1 de juny el grup de 1r de batxillerat humanístic va anar a Barcelona. Van fer un recorregut per la ciutat modernista: La Pedrera, la Casa Batlló, la Casa Amatller, el Palau de la Música, els Quatre Gats, i la Barcelona noucentista tot passant per la Via Laietana. Cada alumne va preparar l’explicació d’una part de l’itinerari per als seus companys i més endavant elaboraran un reportatge amb tot el material recollit a la sortida.

zz

David Jiménez

REM ERGÒMETRE

Ja teniu aquí una nova edició de rem ergòmetre organitzada pel Club de Rem Santa Cristina de Lloret de Mar, i amb aquesta ja són 12 anys de Rem Ergòmetre Escolar. Hi ha un nou rècord de participació, s’ha arribat als gairebé als 150 equips inscrits (596 alumnes).

Aquesta competició tracta de què a partir de 5è de primària fins a 4t d’ESO, els alumnes formen equips de 4 participants i es divideixen en categories de nois i noies. A l’hora de competir ho fan a través d’un ergòmetre que simula una barca de rem. L’equip que faci que remi més ràpid serà qui avanci més i, per tant, serà el que guanyarà la competició. Quan acabi l’acte, s’entregarà una medalla a cada membre de l’equip guanyador de la seva categoria.

Per complementar aquesta competició, hi ha un concurs de samarretes on l’equip que porti la samarreta més creativa serà el guayador i també li entregaran una recompensa.

Judit Bermúdez i Romina Martínez.

SORTIDA SANT PERE DE GALLIGANTS

Els alumnes de segon d’ ESO el dimarts 20 de maig van anar a Girona. Allà van fer dos grups, un grup era el 2n A5 i meitat del 2n A2 i l’ altre grup era el 2n A4 i l’altra meitat del 2n A2.

El primer grup va anar a fer una visita per la Girona jueva mentre l’altre grup participava en un taller on pintaven una roseta en un vidre i feien un recorregut pel monestir de Sant Pere de Galligants i la seva història. Després els grups van intercanviar-se les tasques i així tots els grups van poder realitzar tot els tallers.

Adrià Anguita, Raúl Martín i Eduard Martínez

XERRADA PFI/PTT

Divendres 12 de maig a la 13h alguns alumnes del centre van assistir, a la classe de Música 2, a una xerrada del PFI/PTT (Pla de Transició al Treball). Hi van assistir  els nois i noies que estaven interessats en aquesta sortida professional ja que a l’ESO no els hi va gaire bé i contemplen noves opcions per a la seva formació que siguin  més intensives i dinàmiques.

Els que hi volen anar han de portar la preinscripció amb totes les seves dades a l’Antic Sindicat del carrer Sant Pere. Quan ho portin els hi donaran dia i hora per fer una entrevista per saber el motiu pel qual volen anar al PFI. Només poden entrar 25 persones a cada mòdul (comerç, cuina i jardineria).

Marislenia Díaz i Júlia Prat

ENTREGA DE PREMIS NOVEL·LA FICCIONS

El dijous 25 de maig les dues finalistes del nostre centre (Clara Limeres i Marta Quellos), participants del concurs de novel·la Ficcions, van assistir a l’entrega de premis del concurs.

Es va celebrar a la Pedrera de Barcelona i van anar-hi acompanyades de la professora Marta López, d’una mare i d’una alumna acompanyant, Cristina Rubio.

Malgrat no haver guanyat el premi, ens han assegurat que va ser una experiència interessant, bona i plena de nervis. Van ser premiades amb un diploma, i els hi van regalar un llibre i una llibreta.

FINALISTES AL CONCURS DE NOVEL·LA FICCIONS

Dues alumnes de 4t d’ESO del nostre centre han quedat finalistes del concurs de novel·la Ficcions: la Clara Limeres del 4A1 i la Marta Quellos del 4A3.

El concurs és a nivell de tot Catalunya, amb un total de 2800 grups participants. Del centre es van presentar 8 novel·les, algunes escrites en grup i altres individualment.

Aquest concurs va començar al febrer, presentant un capítol cada tres setmanes fins a acomplir la presentació de tres capítols.

Ara tots els finalistes de Catalunya assistiran a l’entrega de premis el dia 25 de maig, on es donaran a conèixer els guanyadors.

Enhorabona, noies!

IMG-20170526-WA0000

A RITME DE NOMBRES I XIFRES

El dia dimarts 16 maig, tots els alumnes de 1r d’ESO van fer una sortida a CaixaFòrum a Girona.

Aquesta activitat ha permès a l’alumnat descobrir el món fascinant de les matemàtiques i la seva aplicació en molts àmbits de la vida quotidiana, a través d’un taller anomenat ”A ritme de nombres i xifres”

Aquest taller  va durar aproximadament una hora, i es va dividir en diferents apartats. A partir de la manipulació i l’experimentació participativa els alumnes descobreixen:

– L’ÚS DE L’ÀBAC

– ELS CRIPTOGRAMES

– EL NOMBRE PI

– EL COS I LA MATEMÀTICA

– LES SIMETRIES

– LA MÀGIA

La sortida la van complementar fent una visita al ”Diari de Girona”, on hi va haver-hi una explicació de com s’elabora un diari.

IMG_20170516_111318 IMG_20170516_104102

Judit Bermúdez i Romina Martínez

NOU CICLE FORMATIU A L’INSTITUT RAMON COLL I RODÉS

El centre Coll i Rodés oferirà pel proper curs un nou Cicle Formatiu de Grau Mitjà de forneria, pastisseria i confiteria.

La distribució del cicle serà en format duat, o sigui, un primer any (990 hores) de forneria, pastisseria i confiteria, i un segon amb una distribució horària compartida entre l’institut i l’empresa.

Les hores realitzades a l’empresa seran remunerades.

UN MAR AL POMPEU

Els alumnes de 1r de batxillerat artístic del nostre institut, van realitzar dibuixos durant dos dies, al llarg dels 70 metres de longitud del mur que hi ha a l’exterior del CEIP Pompeu Fabra.

Per a realitzar aquest mural els alumnes van elaborar prèviament uns esbossos de diferents models de peixos i es va dur a terme una tria col·lectiva dels més adequats per aquest projecte. Una vegada seleccionats van dibuixar els contorns dels animals marins per tal de que posteriorment els nens i mares/pares del col·legi els donessin color. Així doncs, el resultat final haurà estat una obra d’art, al carrer, col·laborativa.

Iulia Bora,  Aroa Puertas i Azul Zwilling